Hoe zorg je dat complexe architectuur razendsnel presteert? CodeCast analyseerde, organiseerde en realiseerde performance die de klantenservice een boost gaf.
Tegenwoordig is Essent een grote, gevestigde energiemaatschappij met een focus op nieuwe, duurzame energie. Dit is niet altijd zo geweest; aan het huidige Essent is een serie van fusies en opsplitsingen vooraf gegaan. Tegelijkertijd had het de ambitie om in te spelen op veranderingen in de markt, van wetgeving en van klantbehoeften.
We hebben een platform waarin alle relevante klant-data wordt samengebracht en weergegeven aan klantenservicemedewerkers, maar het is te traag om een effectief hulpmiddel te zijn. Help ons het probleem te identificeren, te begrijpen en op te lossen, zodat de performance van het platform de effectiviteit van de klantenservice niet remt maar juist een boost geeft.
Meerdere samenvoegingen van bedrijven en opsplitsingen van bedrijfsactiviteiten hadden gezorgd voor een versnipperde architectuur met een veelheid aan applicaties, systemen en processen. Daarom startte het in 2008 het Greenfield-project, met als doel om alle data samen te brengen en het IT-landschap binnen de organisatie te integreren.
CodeCast maakte een analyse van het bestaande landschap, waarbij we bottlenecks en potentiële performance-optimalisaties in kaart brachten. Hierbij bepaalden we hoe we alle klant-data zo konden samenbrengen dat het nieuwe geïntegreerde klantendesk-portaal een snel systeem en proces onder de motorkap zou krijgen. Want alleen wanneer kwalitatieve data wordt gekoppeld aan een uitstekende performance, kan een optimale efficiëntie worden gerealiseerd.